Laatste deel gamedrive & way to the airport - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van In actie voor Kenia - WaarBenJij.nu Laatste deel gamedrive & way to the airport - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van In actie voor Kenia - WaarBenJij.nu

Laatste deel gamedrive & way to the airport

Door: inactievoorkenia

Blijf op de hoogte en volg In actie voor Kenia

16 Januari 2012 | Kenia, Nairobi

Good evening everyone,

Het is hier nu 20.54u… Nog ongeveer 2,5 uur wachten op onze vlucht richting Parijs/Brussel! Maar zoals je al merkt… vermaken we ons wel… de blogs worden eindelijk geplaatst, de laatste souvenirs gekocht.. en voor de rest is het wachten! En hopen op geen vertraging natuurlijk!

Let’s start with this morning
100% zeker is dat Anne als eerste op was. 07.15u moesten we klaarstaan voor de lodges. Mijn morgen begon in ieder geval goed, not! Ik werk wakker met gekriebel in mijn haar, ja leuk… wat zou dat zijn? Even schudden en ja hoor daar lag het al.. een kever! Ramen dicht, deuren dicht en klamboe, HOE KOMT DIE KEVER DAN HIER? Maargoed…

Een hoop ophef vanochtend over de was-taferelen van Tido en Tim. Het plan was om 06.30u te gaan ontbijten. Maar om half 7 hoorden we de douche nog lopen bij Tido en Tim.. Tim komt al naar buiten, hij kan niet douchen omdat Tido eronder staat.. tja.. Wat een planning jongens! Dus Tim rent snel naar de kamer van Nynke en Maud die net gingen ontbijten om daar maar even te douchen. Bij terugkomst bij zijn eigen kamer werd hij weer verrast. De kamer was ‘overstroomd’, nouja dat is misschien wat overdreven.. maar het water liep in ieder geval verder dan zou moeten!
Het ontbijt was zoals verwacht weer heerlijk. Keuze uit warm/koud buffet en nog van allerlei snackjes. Wanneer Tim eraan komt is het eerste wat hij doet weer goed opletten.. Er stond een groot apparaat waar je 3 verschillende soorten sapjes uit kan laten komen. Dat leek Tim wel wat, maar volgens hem deed dit apparaat het niet zo goed… Laat dit maar aan Tim over, en ja hoor: apparaat kapot! Hij zorgde in ieder geval voor een nieuw klusje…….
Om 07.15u stond iedereen netjes klaar. Nog even rondgereden in het park, maar verder geen nieuwe dieren gezien ten opzichte van gisteren. Nienke zou Nienke niet zijn wanneer zij zich niet zou stoten. Alleen was het dit keer niet haar schuld. Het dak klapte naar beneden, en dat 2 keer. Maar heee, geen gewonden! Toen we bijna het park uitgingen moest het dak toch ècht dicht, op de snelweg rijdt je gewoon te hard en is het niet te doen met een open dak. Allemaal heeerlijk geslapen, denk ik tenminste. Onderweg nog één tussenstop gemaakt bij een grote souvenirswinkel. De mensen waren hier wat minder leuk, beetje té…
Aangekomen op het vliegveld wachten we nog even op Gerben! Hij is zo aardig geweest Tido’s rugzak op te halen bij onze werkplaats en deze helemaal naar Mombasa terug te brengen! Thanks Gerben! Nog een keer afscheid genomen en nu richting douane. Leuk om te zien hoe praktisch de mensen hier te werk gaan. Staan met z’n vijven achter een bureautje van 2 bij 1 meter te kijken. Iedereen had ondergewicht, bèhalve Tim. Ja precies, Tim! Niet eens een meisje, haha.. En dit vriendelijke personeel hier was zo aardig om dit niet goed te keuren. Nee, een koffer moet onder de 23kg wegen (ook al zijn alle andere koffers -20kg), maar dat even terzijde.. Anno’s koffer ging los en die van Tim: OVERPAKKEN! Uiteindelijk werden de koffers op de lopende band gezet. Maar wat zien we daar? Een koffer met een slotje eraan, waar de sleutel nog in zit. Rara van wie is die koffer: TIDO! Zijn argument? Hier komt ie: ‘Ik was bang dat ik mijn sleutel kwijt zou raken, dus doe ik hem maar aan mijn koffer.’
De laatste paar souvenirs zijn gekocht… De meeste shilings zijn opgemaakt. Nu wachten tot we mogen instappen.
15.00u konden we al instappen, vlak daarna vlogen we al weg. Vliegtuig was nou niet bepaald…drukbevolkt! Het opstijgen was nogal…interessant! In de bocht trokken we op en maakten we vaart, en nog geen 10 seconden laten vlogen we in de lucht. Ging allemaal heel snel, zijn we niet zo gewend hier denk ik… We zaten goed (de weg van Mombasa-Tanzania en Tanzania-Ethiopië). Lekker eten gehad in het vliegtuig, je kon weer kiezen tussen beef en kip. Niels had een beetje pech. Iedereen had een tv-schermpje in zijn of haar stoel zitten om filmpjes op te kunnen kijken. Bij Niels deed hij het helaas niet. Ook zijn tafeltje stond niet zo recht als gedacht, dat merkte hij wel toen zijn sapje niet bepaald bleef staan. Wel een zoet geurtje haha..
Rond 18.15u kwamen we aan bij Ethiopië Airport: YEEEEEEEEEEEEEES, WE ZITTEN BIJ HET LUXE GEDEELTE. Op de heenweg zaten we aan ‘de verkeerde kant’ van het vliegveld. Daar had je dus niet veel mogelijkheden. Hier is alles wat netter, mooier, fijner enz.
En wat krijgen we nou? WIFI VERBINDING!
Tim wordt ondertussen gesmst door zijn pa, zijn vaccinatieboekje is teruggevonden. Fijn, dit toch nog vòòrdat we terugkomen.
Dit was het voor nu……..over een uur of twee vliegen we weg!

Dikkekusss en tot morgen allemaal!
x Anne namens de Keniagroep

• 16 Januari 2012 - 18:50

Marcel En Thera:

tot morgen, we gaan vroeg slapen.
    kunnen niet wachten jullie terug te zien. xxxxxx

• 16 Januari 2012 - 19:08

Rianne En Erik:

Wat een prachtige verhalen. wat zal dat mooi geweest zijn die safari. Onvergetelijk denken wij. Fijn dat jullie onderweg naar huis zijn. We hebben Nienke gemist. Logeren nu nabij Zaventem in een leuk BB. Tot morgenvroeg, goede en rustige reis.

• 16 Januari 2012 - 19:13

Marloes:

Goede reis en tot snel !! xx

• 16 Januari 2012 - 19:18

Brigitte Meijerink:

Leuk wat te lezen van jullie met dankaan wifi

• 16 Januari 2012 - 19:25

Rob En Brigitte:

heerlijk toch nog even wat verhalen lezen over de safari en de terugreis.

Morgen kunnen we jullie eindelijk vertellen hoe ongelooflijk trots we op jullie zijn. Kanjers !!!

• 16 Januari 2012 - 19:45

Karin:

leuke verhalen. goede vlucht. en een fijne thuiskomst/
    groetjes hans en karin

• 16 Januari 2012 - 20:01

Maaaike:

Ninussss!

wat ben ik blij dat je morgen weer thuis bent, ik miste je al tijdens de trainingen!

tot vrijdag denk ik!
    xxxxxxx

• 16 Januari 2012 - 21:25

Koos:

Thuis staat de Safari ook klaar;-D

• 16 Januari 2012 - 21:32

Liesbeth:

Hallo jongelui !!! Nog een paar kilometer...het spannende Nederland wacht!! Bedankt voor jullie mooie verhalen, ik heb ervan genoten.

• 16 Januari 2012 - 21:45

Paul En Silvia:

We vonden het elke dag weer leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaakten.
    Wat een super ervaring,en nu zijn we benieuwd naar de foto`s die jullie gemaakt hebben.
    Doe de fleesetrui maar aan want het is hier nu -4 graden .

• 17 Januari 2012 - 08:06

Bas, Tiets En Dylan:

Hoi hoi,
    De (werk) vakantie is weer voorbij en jullie zullen nu zo ongeveer Nederland binnenrijden. We hebben genoten van jullie verhalen en hopen dat we binnenkort "live" de details horen.
    Welkom thuis!!! En nogmaals bedankt!!

• 17 Januari 2012 - 20:19

Patricia Dicky John:

Hallo Timothy en de gehele Keniagroep,

Bedankt voor jullie prachtige reisverslagen, wat heben jullie genoten en een goed werk verricht. Wij hebben van jullie genoten en zijn benieuwd naar de foto,s. Hopelijk zijn jullie weer veilig thuis. Wij wensen jullie een goede gezondheid, veel liefde, geluk en heel veel succes in jullie verdere studie cq loopbaan.

• 17 Januari 2012 - 21:32

Marga:

Goeie reis naar huis. Bedankt dat we mochten mee genieten van jullie avontuur. En mocht je nog zin in reizen hebben kom je gewoon lekker naar Zeeland en om de foto's te laten zien.