2nd day safari - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van In actie voor Kenia - WaarBenJij.nu 2nd day safari - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van In actie voor Kenia - WaarBenJij.nu

2nd day safari

Door: inactievoorkenia

Blijf op de hoogte en volg In actie voor Kenia

16 Januari 2012 | Kenia, Nairobi

Hallooooooooooo,
Iedereen heeft heerlijk geslapen, hoe kan het ook anders in zo’n mooie lodge! Om 07.00u moesten we klaarstaan om op ochtend-gamedrive te gaan. We hebben veel gezien: leeuwen, buffels, giraffes, olifanten, antilopes en gazellen. Misschien nog wel meer trouwens..
Na de gamedrive gingen we terug naar de lodges om te ontbijten, ook al zo lekker! Hierna moesten de koffers gepakt worden. Snel uitchecken, weer op gamedrive en richting de andere lodge, die volgens Frencis (chauffeur van de Girls) nog veel mooier was. Deze lodge waar we nu zaten was nog niks… Okee?!
En we zijn weer aan het rijden door de bush. Echt super mooie omgeving. De olifanten lopen voor je neus langs, erg mooi om te zien, maar het blijft oppassen!.. Sommigen van ons zaten aan de achterkant op het dak van het busje, waar toen niet aan werd gedacht is het opstuiven van rood zand. Maud en Nynke waren al heel bang dat hun haar voor altijd oranje zou blijven, gelukkig bleek het na een douche weer gewoon blond te zijn. Nienke bleef ondertussen maar vragen: ‘Waar zijn de koeien?’ Wij hadden niet verwacht die nog te zien.. Maar wat bleek? Koeien lopen er wel degelijk rond.
Onderweg kwamen we bordjes tegen met het aantal kilometer tot aan de lodge. Nog geen 20 meter na een bordje met 3km stond alweer 4km. Zo blijkt maar weer, ze zijn hier heel creatief met kilometers. Maar hee, dat maakt toch niets uit! Om bij de lodges te komen moesten we een heuvel (kleine berg) oprijden, we keken onze ogen al uit toen we door de grote poort heen moesten. ‘Ooooh, wat mooi!’ En dit was pas dan de parkeerplaats. Toen we binnenkwamen werden we meteen verwelkomd met een handdoekje en een drankje. Onze koffers werden meteen overgenomen, WAT EEN LUXE! Het uitzicht bij onze vorige lodge was geweldig, die waterplas was heel bijzonder. Oòk deze lodge had een waterplas, alleen veel verder weg, gezien de hoogte dan, maar nog steeds net zo mooi, we konden vanaf de hoogliggende lodge ontzettend ver over het safaripark heenkijken! Na de heerlijke lunch zagen we dat deze lodge ook nog een zwembad met een bar had en wanneer je daar over de rand hing zag je de olifanten onder je lopen. Zo lig je aan het zwembad en lopen er opeens meer dan 20 olifanten langs, het begon zelfs normaal te voelen! Je raakt er onderhand aan gewend.
Waar we ook wel is voor gewaarschuwd zijn (in een ver ver verleden…) is dat er apen in je kamer kunnen komen. Maarja, wie gelooft dat nou serieus? Nou… wij geloven dat inderdaad. Thanks to Tido en Nynke. Voordat weer op gamedrive zouden gaan moest Nynke nog even naar haar kamer toe. Voor haar kamer stond een ‘bediende’. ‘Watch out, there is a baboon, but don’t be afraid.’ Rustig ging de deur open en ze zagen de aap net het raam uit springen.. Hele kamer overhoop.. En volgens de bediende was er wat meegenomen, meestal kunnen apen niet klimmen met spullen in hun hand dus dan laten ze het ergens liggen. later die middag kwam de bediende dan ook aanzetten met het doosje waar de zuurtjes van Maud inzaten. Wat een aap wel niet kan aanrichten zeg.. Dit is niet het enige dat kwijt raakte tijdens dit avontuur. Iedereen is na het bezoek aan Kerstins appartments van alles kwijt… Nienke.. nouja die is sowieso altijd iets kwijt; een spijkerbroekje, ondergoed en nog wat spullen, bij Anne zijn 3 handdoeken weg (waarvan 1, doordat er een hagedis mee is gedood), Nynke een bh, Maud een topje en haar jumpsuit, Niels zijn ketting en Anno zijn fleecetrui, een beetje vreemd?

Anno en Jan hadden een aanvaring met een zwaluw.. Die was niet zo blij met hen.. Vooral niet met de camera die continu op hem werd gericht.. Het fijne weet ik er nog steeds niet van, ligt misschien nogal gevoelig?!

Om 16.00u gingen we weer op gamedrive! Opzoek naar neushoorns, maar hoe leg je dat uit aan je chauffeur? Zoals Nienke zegt: ‘Where are the nosehoorns?’
We hebben leeuwen gezien en weer lekker gereden. Superleuk! En natuurlijk heel gezellig als je met alleen meiden in een busje zit. Dat blijft natuurlijk heel stil en ondertussen spotten naar dieren, not. Op een gegeven moment reden de jongens voor ons en zij zaten vast… Er was een bepaald stukje dat heel smal was en waar het aan beide kanten een afgrond zat. Mooie stofwolken krijg je dan hoor.. Daarna was het busje van de meiden aan de beurt. Zij zaten ook ècht vast. En hoe meiden dan reageren… precies! Zo hoorden wij niet dat er geroepen werd, ACHTERIN DE BUS GAAN STAAN! Met z’n allen klommen we heel soepel achterin het busje, er werden stenen voor de wielen gelegd en jaaa we waren eruit! Vlak hierna kwamen we een kudde olifanten tegen. Moeders met hun kleintjes.. maar goed dat we die net niet tegenkwamen! Beide busjes stonden stil en beide chauffeurs keken nauwlettend. Er kwam één olifant wel heel hard aan lopen, en daar ging de bus van de jongens! In één keer weg. De meiden reden naar achter, wel een sensatie hoor. Haha, het leuke is dat het ook nog op film staat. De meiden reden later lekker door :).. Zo’n beetje opgejaagd door olifanten dus! Omdat we na deze olifanten een tijdje geen dieren meer zagen, werd het zingen… je moet je toch vermaken hé… De meiden vonden de vogels niet zo interessant dus werd er goed doorgereden, in tegenstelling tot de jongens ;)
Rond 18.30u stonden we weer voor onze lodges. Tim en Nienke namen nog snel een duik in het zwembad. De rest ging zich even omkleden voor het diner! Ook weer heeeerlijk. Nienke kwam van de weg naar haar kamer tot de eetzaal een kever tegen. En niet zo’n klein kevertje, nee wel 4cm dik en lang.. Deze zouden we later de avond nog een keer tegenkomen.

Na het eten hielden we een evaluatiegesprek.. Even de reis doorgesproken. Dingen die goed zijn gegaan en dingen die in de toekomst beter zouden kunnen enz. Een heel leuk gesprek. Iedereen heeft wat gezegd en het was zeker een mooie afsluiting van deze reis met uitzicht op de olifanten :)
Geloof dat we hier iets te lang zaten… Toen we ons ‘afsluitingsdrankje’ wouden bestellen duurde het even voor de serveerster opkeek. Ze sliep… en dat is geen grapje!

Terug richting onze kamers kwamen Tido en Anne de kever tegen.. Tido, onze dierenvriend, heeft hem op vriendelijke wijze een trap verkocht.. Die zien we dus nooit meer terug !
Nienke verrast ondertussen Tim en Tido op hun kamer. En ja, zij schrokken!
Prinsesje, Nienke en Anne dachten ondertussen van hun huisdieren af te zijn.. Niet dus. Onze beste vriend, de hagedis, kwam weer even buurten. Even 3 keer raden wie hem heeft gedood? Juist, prinsesje!
Morgen weer vroeg op, 07.15u klaarstaan voor de laatste keer op gamedrive om daarna meteen het park uit te rijden richting Mombasa Airport te gaan!

Dikkekuss en tot morgen! xxxxxxx
x Anne namens de Keniagroep

• 16 Januari 2012 - 17:47

Frans,Rinie,Noelle :

heeeiiallemaal! :D

Nu hebben we jullie laatste blog gezien, weer een hele hoop hebben jullie deze tijd meegemaakt. We zullen het ieder avond missen om naar jullie blog te kijken. Maar jullie kunnen terug kijken naar een hele leuke ervaring die jullie samen hebben beleeft. Met spanning wachten wij op jullie komst! Doe de dikke trui maar vast aan want het is hier koud ;)
    Dikke kus voor Lisanne & de groetjes voor iedereen

Groetjes Frans, Rinie, Noelle